ICF OMBUDSMAN
NEZÁVISLÉ ŘEŠENÍ STÍŽNOSTÍ A KONFLIKTŮ
Jsme rodina, kterou drží pohromadě bezpodmínečná láska, vedení skrze službu a skutečná jednota.
Naše snaha o dosažení tohoto ideálu naší vize může být narušena konflikty a zneužíváním autority. Proto chceme včas identifikovat a řešit nezdravý vývoj. Z tohoto důvodu jsme se v ICF rozhodli vytvořit nezávislou externí a nedirektivní funkci ombudsmana.
Ombudsman nám pomáhá vytvářet zdravé prostředí, ve kterém vhodně řešíme spory. Tato kontaktní osoba pro řešení obtížných konfliktů je součástí víceúrovňové koncepce řízení konfliktů a krizí, kterou zavádíme. Ombudsman doplňuje stávající struktury a poskytuje ochranu a bezpečí lidem v našich sborech a jasný postup, jak řešit závažné konflikty a stížnosti.
NAŠE ZÁSADY
Funkce ombudsmana ICF byla zřízena jako nezávislá služba pro řešení stížností a konfliktů pro sbory ICF, jejich návštěvníky, zaměstnance, dobrovolníky, pastory a externí osoby (včetně organizací). Dodržuje následující zásady:
DŮVĚRNOST
Jako registrovaný mediátor a v souladu se směrnicemi své funkce se ombudsman zavazuje k zachování důvěrnosti.
NEUTRALITA
Ombudsman není členem vedení nebo zaměstnanec ICF ani součástí žádné místní církve.
SEBEURČENÍ
Ombudsman podniká kroky proti třetím stranám pouze po konzultaci s žadatelem nebo dotčenou osobou.
CO NABÍZÍ A JAK POSTUPUJE OMBUDSMAN
Ombudsman nabízí službu řešení stížností a konfliktů, která je přístupná všem v ICF a jejich okolí. To zahrnuje:
PŘIJÍMÁNÍ STÍŽNOSTÍ
Žádosti a stížnosti mohou zasílat pastoři, zaměstnanci, dobrovolníci, třetí strany/návštěvníci/veřejné subjekty atd. na témata, jako jsou konflikty s vedoucími ve sborech ICF nebo v rámci ICF Movement, manipulace, nakládání s financemi a dary atd.
PORADENSTVÍ PŘI KONFLIKTU
Po bezplatné online analýze existuje možnost důvěrného rozhovoru s ombudsmanem o možných krocích. Další kroky budou podniknuty pouze po konzultaci s žadatelem.
KOUČINK PŘI KONFLIKTU
Pokud chce žadatel po konfliktním poradenství vyřešit konflikt sám, existuje na vyžádání možnost online konfliktního koučování mediátorem. Konfliktní koučink/mediace je zpoplatněn přímo ombudsmanem.
MEDIAČNÍ SETKÁNÍ
Po konzultaci se zúčastněnými stranami (ICF / ICF Movement) uspořádá ombudsman mediační setkání se všemi zúčastněnými osobami, které zprostředkuje neutrální mediátor s cílem dosáhnout vyjasnění konfliktu.
Tento link vás přesměruje na formulář na webu našeho partnera,, “Medius”
Náš obmudsman
Gerhard Führer
Registrovaný mediátor, Medius GmbH
Je ženatý, má dvě dospělé děti, přednáší mediaci a zvládání konfliktů na univerzitě ve Štýrském Hradci, je vynálezcem nástroje MEDIUS Conflict Navigator.
Tento link vás přesměruje na formulář na webu našeho partnera,, “Medius”
Formulář můžete vyplnit jak v českém, anglickém či německém jazyce. V případě jazykové bariéry bude pro následnou mediaci vybrán překladatel.
FAQ (ČASTO KLADENÉ DOTAZY)
Kdo může kontaktovat ombudsmana?
Funkce ombudsmana ICF byla zřízena jako nezávislá služba pro řešení stížností a konfliktů pro sbory ICF, jejich návštěvníky, zaměstnance, dobrovolníky, pastory a externí osoby (včetně organizací). Ombudsman poskytuje důvěrné, chráněné prostředí pro dospělé, mladistvé i děti.
V jakých případech mohu ombudsmana kontaktovat?
Žádosti a stížnosti mohou zasílat pastoři, zaměstnanci, dobrovolníci, třetí strany/návštěvníci/veřejné subjekty atd. na témata, jako jsou konflikty s vedoucími ve sborech ICF nebo v rámci ICF Movement, manipulace, nakládání s financemi a dary atd.
Kdy bych ombudsmana kontaktovat neměl/a?
Konflikty mezi návštěvníky nebo stížnosti osobního rázu nespadají pod funkci ombudsmana.
Ombudsman není odpovědný za obecné dotazy organizačního charakteru nebo obavy týkající se organizační struktury ICF (ustanovení, stanovy, směrnice, církevní předpisy, …). Takovéto dotazy se předávají administrativnímu vedení ICF Movement.
Jak bude má žádost zpracována?
Po obdržení žádosti/stížnosti obdrží žadatel nebo dotčená osoba přístupový klíč (bezplatně), aby mohla situaci analyzovat pomocí online navigátora konfliktů. Poté může být navrhované řešení konfliktu spolu s dalšími kroky probráno s ombudsmanem během online meetingu.
Řešení těchto žádostí/stížností proběhne po telefonické nebo elektronické konzultaci se zúčastněnými stranami (pastor, vedení, zaměstnanci dané církve nebo ICF Movement) Pokud je to možné (je vyžadován souhlas dotčené osoby), uskuteční se osobní schůzky se všemi stranami moderované neutrálním mediátorem. Veškerá komunikace bude probíhat na online platformách co nejúspornějším způsobem.
A co náklady?
Od podání žádosti až k zhodnocení online analýzy nejsou žadateli účtovány žádné náklady. Pokud si žadatel přeje využít při konfliktu koučink, který mu pomůže probrat a zvážit své další kroky, budem mu koučink naúčtován.
Pokud je vhodnou procedurou k řešení konfliktu mediace, ombudsman se dohodne se zúčastněnými stranami. Tento úkon je pro žadatele bezplatný. Po předběžné fázi a souhlasu všech zúčastněných stran je navrhnuta smlouva o mediaci. Náklady budou vypořádány dle smlouvy pouze po shodě všech zúčastněných stran na této smlouvě a společném určení výpočtu nákladů.